UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Tuesday, July 24, 2012

Komunis Masih Ada ?????

Unsur unsur komunis masih ada di negara ini. Di dalam beberapa bentuk. Jika tidak menggunakan nama komunis atau benar benar menjalankan segala apa yang di anggap komunis dari segi konsep dan praktis fahaman itu di zaman komunis dahulu, mereka menjalankan sebahagian dari strategi dan taktik komunis itu.

Komunis tidak demokratik, tidak memberi peluang orang lain bersuara, semua kena ikut kata kata dan kemahuan orang yang pegang kuasa. Ini nyata ada di DAP. Dahulu Lim Kit Siang, sekarang Lim Guan Eng, berpendirian autokratik, ahli ahli DAP mesti ikut apa kata dia sahaja. Sehingga Penegerusi DAP, Karpal Singh, dan Timbalan Ketua Menteri DAP, Ramasamy, di kenakan Perintah Tututp Mulut, Gag Order. Beberapa orang yang memegang jawatan dalam parti telah di pecat dari parti kerana tidak mengikut kemahuan mereka. DAP peringkat negeri pun sudah ikut cara itu - yang terakhir berlaku di DAP Johor.


Mereka yang berfahaman komunis juga ada mengambil bahagian di pergaduhan kaum 13 Mei 1969 yang di cetuskan oleh DAP yang di ketuai oleh Lim Kit Siang di masa itu. Ini di nyatakan di buku kecil bertajuk "13 May 1969: A Tragedy", di terbitkan oleh National Operations Council, October 1969 - boleh di google untuk mendapat butir butir lanjut. DAP mirip komunis juga boleh di lihat dari pendirian Lim Kit Siang sendiri. Dia mahukan ketua pengganas komunis Chin Peng di benarkan masuk Malaysia. Dan banyak lagi contoh contoh yang menunjukkan ahli ahli dan penganut penganut DAP menggunakan strateji dan taktik komunis.


Maka benar bahawa sepatutnya Kerajaan jangan mansuhkan akta akta yang mustahak seperti ISA dan Akta Hasutan itu selagi belum ada gantinya. Sekarang pihak berkuasa perlu perhatikan dengan rapi dan ambil tindakan awal "to nip in the bud" kelakuan kelakuan yang serupa dengan strateji dan taktik komunis itu yang mengancam keselamatan negara.

No comments: