UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Tuesday, December 6, 2011

PB Dulu Kini Dan Selama - lamanya....

Sejak arwah Dato Abdul Raman Suliman meninggal dunia dan seterusnya menanggalkan sarung politiknya di Parit Buntar tugas berikutnya di pikul pula oleh Haji Mohd Salleh Bin Mat Disa dan En. Abu Bakar Bin Mat Ali.Pelbagai onak ..suka dan duka yang bakal di tempuh lebih-lebih lagi apabila terpaksa merampas kembali takhta dan dinasti BN Parit Buntar yang jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.

Parit Buntar ada pelbagai suku kaum yang pelik-pelik yang cuba menguasai persada politik.. Antaranya puak-puak asal ( orang lama ) yang kita dah tahu suka memecahbelahkan perpaduan dan ikatan antara orang-orang Umno dengan budaya tikam menikam,kuncu-kuncu trojan horse.. yang sejak kebelakangan ini menggila untuk mengenepikan puak-puak Arwah Dato Ketua Bahagian.

Kisah ini khabarnya tentang seorang bekas YB mungkin dua bekas YB yang dari dulu cuba melobi untuk mendapat gelaran Dato' tapi sampai sekarang belum terbuka di hati atau mendapat pekenan DYMM Sultan Perak. dah xder rezeki nak buat camno...bersyukurlah dengan gelaran datok ( atok ) yang diberikan oleh cucu-cucu dirumah , kan lebih baik Insyaallah cucu-cucu tu akan terus mendoakan atoknya bila atoknya dah kembali nanti.

Bekas YB ini merupakan seteru kuat Allahyarham Dato' Ketua Bahagian . Sehinggakan ada pendapat yang mengatakan punca UMNO Parit Buntar tidak boleh bersatu adalah kerana dua insan inilah . Bekas YB ni lebih kepada bersikap low profile ataupun baling batu sembunyi tangan. Beliau akan cuba menguasai siapa sahaja yang berjawatan di peringkat kepimpinan bahagian supaya mengikut telunjuk beliau...ada masyuk la tu.

Khabarnya juga beliau sedang kuat melobi supaya orang-orang yang senang dicucuk hidung olehnya dan sedang mengait menggunakan galah panjang ke pucuk pimpinan atas supaya meletakkan sipolan sipolan di DUN dan Parlimen . Maklumlah dulu mereka ada mengatakan kekalahan BN di Parit Buntar kerana meletakkan Arwah Dato' Ketua Bahagian sebagai cal0n parlimen.....kalau betul kenapa di DUN pun BN tewas....

Kempen sedang kuat dijalankan, terkejut juga bila dengar berita yang ramai mengaku telah ditemuramah dan diminta resume oleh SB untuk dicalonkan.entah siapa lah pulak muka-muka trojan try yang bakal menghiasi persada politik BN Parit Buntar nanti.


Rakyat juga yang tertipu dan terkedu..lepas mulut Naga... masuk juga balik ke mulut buaya... Peringatan dan pengajaran yang boleh kita ambil... jangan sibuk-sibuk lah nak berkempen untuk diri sendiri...Sepatutnya kita bersama-sama bekerja untuk menaikkan semangat rakyat sayangkan kerajaan BN semula... Soal siapa nak jadi calon itu biarlah keputusan di atas.. Tentu agak jelek dan dengkel kalau kita empunya badan terjelir-jelir lidah mengidamkan sesuatu jawatan dalam konteks pemerintahan.

JANGAN AMBIL HATI YA... SEKADAR MENGINGATKAN.. SALAM PERJUANGAN DAN SALAM 1 MALAYSIA

No comments: