UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Tuesday, November 29, 2011

PAS Ketawa Pemimpin Melayu DiHina

‘Hitam metalik’ – itu adalah ungkapan yang ditujukan kepada Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Perak. Disusuli pula dengan ungkapan ‘HARAMJADAH’ atau dalam bahasa Melayunya, ‘ANAK HARAM’. HARAM JADAH yang bermaksud ANAK YANG DILAHIRKAN LUAR NIKAH.

Hanya kerana Zambry Abdul Kadir menjadi Menteri Besar setelah Pakatan tumbang di Perak, maka Nga Kor Meng melabelkan Zambry sebagai ANAK HARAM dan para pengikut PAS yang mendengar maki hamunnya itu tersenyum dan ketawa?

Mengapa begitu teruk taraf seorang Setiausaha DAP Perak yang sangat disayangi oleh ahli-ahli serta pemimpin-pemimpin PAS? Apakah kehilangan kuasa dan genggaman ke atas pentadbiran Perak menjadikan Nga Kor Meng tidak lagi boleh berfikiran waras dan dengan sembrono melabelkan seseorang sebagai ANAK LUAR NIKAH?

No comments: