UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Saturday, October 6, 2012

Pemimpin Harapan Melayu Penang

Guan Eng pertikaikan pemimpin BN yang hidup mewah dengan rumah mewah, kereta dan plat nombor yang mahal. Apa nak heran? Mereka yang mewah tu dah berapa lama bekerja? Pemimpin BN kerja, mereka boleh kumpul duit. Sebab apa mereka boleh kumpul duit? Sebab mereka tak berparti, minum-minum dan beramoi-amoi.

Nak tanya Guan Eng, air yang ditogok tu secangkir berapa harganya? Sekali duduk, cukup ke secangkir? Amoi tu minum, tak kan dia bayar sendiri. Sekali havoc, berapa Guan Eng bayar? Atau ada orang lain tolong bayar? Kalau orang lain tolong bayar, tu rasuah tu!!! 

Pemimpin sebegini lagi bahaya. Kalau dah mabuk, suruh sain surat jual negeripun akan disainnya. Kalau dah terskandal dengan amoi, lagi parah, apa amoi mintak, semua dia bagi. Jahanam!!!

No comments: