UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Friday, September 4, 2009

Undurlah Tok Raman Dan Juak2

Undurlah Tok Raman dan juak2 yang telah lama berakar di kerusi kepimpinan UMNO Bahagian Parit Buntar jika mahu melihat Melayu terus Gagah macam yang dinyanyikan dalam Perhimpunan UMNO Bahagian Parit Buntar baru baru ini.

Berilah laluan kepada pemimpin pemimpin muda untuk mengembalikan kegemilangan UMNO Parit Buntaq.kami di parit Buntaq ni bukannya benci atau tak mengenang budi kepada jasa yang telah Dato' curahkan pada UMNO Parit Buntaq....walaupun hakikatnya banyak yang diambil dari diberikan...cuma kami kesian kat Dato' dengan masalah kesihatan lagi ...bagilah laluan dengan secara terhormat ....jangan sampaikan keturunan dicaci bila Dato' dah tiada nanti.

Sebenarnya UMNO Parit Buntaq ni beruntung kerana perpaduan yang terdapat dalam kepimpinan UMNO Bahagian yang menyebabkan tiada pertandingan dalam mengisi pucuk pimpinannya....Betoika? ataupun generasi UMNO parit Buntaq yang depan "mic" aja cakap bersemangat macam pejuang tapi dihati terlalu kecil menikus dan memikirkan periuk nasik masing-masing....mana tidaknya kalau lawan pucuk pimpinan pastu kalah pulak....alamat tak dak peluangla nak tambah koleksi kereta.....

Sering jugak saya dengaq yang kekalahan UMNO di Parit Buntaq ni diletakkan sepenuhnya kekalahan pada Ketuanya yang tak mau lepaskan jawatan walaupun orang dah meluat....tapi kalau kita pikirkan secara halus....Timbalan dan Naibnya juga harus mengambil tanggungjawab ...aha kebetulannya dua-dua pun tewas ...memang patut pun tewas....depan ketua punyala dok ampu tapi dibelakang .....TST ajala....

Politik sekarang nakkan perubahan, jadi kita kena bertindak dan menangani masalah mengikut peredaran masa."Trend anak muda sekarang mahukan perubahan, mereka nakkan orang muda memimpin bahagian. Ada pemimpin yang empat, lima penggal atau 20, 30 tahun masih nak lagi pimpin bahagian.

Sama-samalah kita buat perubahan....Seluruh kepimpinan Bahagian mesti disusun semula...bagi ruang untuk Dato' berehat dan singkirkan kepimpinan yang pandai bercakap depan microphone tapi mempunyai semangat perjuangan berkepentingan.....

No comments: