UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Sunday, December 13, 2009

Istimewakah Fatine ?

Nampaknya banyak sungguh ruang maya yang memberi 'coverage' dan keistimewaan kepada perkahwinan TERLARANG antara Ian Young dan Fatine. Pertemuan mesra di Starbucks KLCC, akhirnya membawa FATINE ke suatu hubungan yang istimewa dengan jejaka Britain. Sejujurnya, ada juga keayuan di wajah FATINE.

Ada juga sinar kewanitaan di wajah FATINE. Ramai juga di kalangan NGO, Ahli Parlimen PKR yang sudah mula menjerit dan mendesak agar kerajaan memberi LAYANAN ISTIMEWA kepada Fatine. Mereka menganggap apa yang berlaku bukan pilihan Fatine. Lebih menarik, ada yang kata - Fatine mesti diberikan kebebasan untuk memilih jalan hidupnya.

Malaysiakini, Nutgraph, Malaysia Today - adalah beberapa webportal yang bersungguh menginginkan agar Fatine diberikan layanan istimewa. Apa bezanya sangat Fatine ini? Kerana dia berkahwin dengan jejaka Britain mungkin - sebab itulah 'modal politik'nya tinggi. Kalau setakat lelaki main jubur lelaki - rasanya setiap malam di kawasan Chow Kit pun kita boleh dapat.

Yang mempunyai kedudukan dan kewangan sedikit (mungkin boleh pergi ke Tivoli Villas - atau mana sahaja kawasan di Bangsar dan Damansara Heights). Boleh sahaja. Tak jadi hal pun. Ian Young pastinya lebih tahu dengan kehebatan Fatine. Pasti ada keistimewaan dan kehebatan yang kita tak nampak. Samalah juga, kita TAK NAMPAK bahawa seorang bekas Timbalan Perdana Menteri kita adalah seorang 'bisexual' yang luar biasa.

Ada seorang teman dalam PKR memberitahu, Anwar dan seks - kurang sedikit sahaja daripada Sukarno. Soekarno (ejaan betul) adalah seorang pemimpin yang melihat seks sebagai menenangkan fikiran. Banyak kali, mesyuarat penting dihentikan sementara untuk Pak Soekarno melakukan seks dengan isterinya. Barulah fikiran jadi lega dan tenang. Anwar kurang sedikit daripada itu. Tetapi fikirannya akan tetap berlegar di sekeliling keperluan mendapatkan seks, tak kira daripada Kak Wan atau insan lain.

Kecenderungan banyak laman web pembangkang untuk memperjuangkan nasib Fatine ini rupa-rupanya sebahagian daripada usaha untuk meliberasasikan undang-undang dan membenarkan perkahwinan sejenis. Mereka ini kan liberal. Sanggup buat apa sahaja. Kalau tak dapat perempuan, lelaki pun jadi. Makanya, beria-ialah laman web pro pembangkang mahu meletakkan Fatine sebagai IKON PERJUANGAN liberalisme mereka. Hina sungguh permainan mereka ini.

Orang macam RPK, yang tunggang arak macam minum air suam diberikan kebebasan sepenuhnya bercakap tentang Islam? Bayangkan? Siapa RPK? Dia dan keluarganya tidak mengamalkan pun ajaran Islam. Sekadar ada pada IC. Tetapi bercakap pasal Islam macam pernah belajar di Jordan. Siapa beri RPK points agama kalau tak orang PAS? Apakah ini memberi makna PAS juga mahu pertahankan Fatine? Nauzubillah. Harapnya tidak.

YB Zulkifli Noordin yang seringkali penulis dengar ceramahnya di Bukit Mulia, Bukit Antarabangsa pun mahu pertahankan Fatine. Sisters in Islam juga. Banyak lagi pihak yang mahukan Fatine diberikan kebebasan untuk memilih jalan hidupnya. Apakah perjuangan Fatine ini mahu diisbatkan dengan amalan seks Anwar yang luar tabii?

Anwar dan Fatine - adalah dua manusia yang diberikan 'kehebatan' dalam pengamalan seks masing-masing. Kedua-duanya ada kecenderungan luar tabii. Sekurang-kurangnya Fatine lebih ikhlas dan jujur daripada Anwar yang selalu berselindung di sebalik ayat Quran dan hadith. Agaknya, apakah hukum untuk mendengar tazkirah agama daripada seorang yang bernama Anwar?

Fatine secara nyata dan jelas seorang TRANSSEXUAL - tapi apa jadi dengan seorang yang seperti Anwar? Apa kategori Anwar ini?

Kita kena hati-hati dengan usaha mempertahan Fatine. Hakikatnya, perjuangan besarnya adalah untuk mempertahan Anwar. Kalau Fatine boleh diterima masyarakat. Kenapa tidak Anwar?

No comments: