UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Sunday, December 13, 2009

Matinya Pemuda UMNO Parit Buntar





Sekarang sekiranya memperkatakan pemuda ataupun bila orang cakap kita pemuda atau barisan kepimpinan Pemuda, ramai yang mencemeh bibir atau sekurang-kurangnya ramai yang takut?

Mencemeh dan takut, perkara biasa dalam kehidupan kerana itu merupakan asam garam kehidupan sesaorang.

Tetapi kalau mencemeh, kerana agak meluat dengan gelagat dan peragaan kebendaan individu-individu pemuda, ianya sesuatu yang lain daripada PEMUDA UMNO era yang terdahulu.

Wahai, Tokoh-tokoh pemuda berpakaian serba putih yang hanya keluar setahun sekali bila menjelangnya Pemilihan atau berhempas pulas bila adanya pertandingan , adakah anda semua telah mati sebelum Izrail datang bertandang?

Kemana perginya Cikgu Suhaimi dan pejuang pejuangnya dikala UMNO dalam keadaan amat memerlukan bala tentera yang gagah perkasa.Adakah masih sibuk menghabiskan pulus yang dilimpahi sewaktu menjilat Khairy si bacul.

Ataupun ketandusan idea apabila Jenderalnya dalam keadaan parah.Teruk sangat Pimpinan Pemuda ini yang menang tanpa bertanding untuk melakukan pelbagai program untuk pemuda . Adakah cukup dengan aktiviti bola sepak , memancing yang sudah ketinggalan zaman. awak tu cikgu...kreatif la sikit...ataupun awak ni cikgu shaari yang tahu main bola je...hari hari cikgu tidur mari kita main.

Sekiranya UMNO parti keramat, sudah membenarkan PEMUDAnya sedemikian skrip perjuangannya ia tentu akan menular kepada UMNO keseluruhannya. Pemimpin PEMUDA adalah pemimpin UMNO yang akan datang.

Kasihan kalau ditengokkan senarai barisan kepimpinan Pemuda UMNO Parit Buntar yang diterajui oleh Cikgu Suhaimi yg hari2 suka tidur ini.Naib tu kita sedia maklumlah...orang tambah cawangan UMNO dia tambah cawangan dia...pastu haru la dok menipu bini...pastu adik ipaq DARS yang ada atau tidak semangat UMNO nya. yang lain2 tu sama sama la kita sedia maklum......kemana hilangnya siperwakilan yang berkampung di KL minta dijelaskan segala Bil yang tertangguh...sungguh memalukan..

Hairan sungguh dengan sikap melayu yang tidak kasihankan melayu ni...Bukannya tiada barisan pemuda yang bertenaga di Parit Buntar...tetapi takut untuk diajak bersama kerana risaukan pengaruh akan hilang....

Bila dalam perhimpunan bahagian dihadapan si Jenderal buka main bersemangat bercakap. Pantang diusik ketuanya. disokong pula oleh si Roy yang tak habis habis suka mengampu. Yang ni nombor satu pelingkup UMNO

Mungkin boleh kita simpulkan, keadaan yang sedemikian juga menjadi salah satu sebab UMNO mengalami kemerosotan pemilih-pemIlih mengundi calon-calon BN (UMNO) pada PRU12 dan akibatnya, tsunami besar belaku tanpa kita duga!


Semoga Roh Pemuda UMNO Parit Buntar dicucuri rahmat dan dosa mereka kerana menjahanamkan bangsa melayu diampunkan Allah....Amin

No comments: