UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Monday, October 26, 2009

PAS Parit Buntar Juga Perlu EGM

Tok Guru Nik Aziz dok sebok berkempen nak suruh buat EGM jugak. Orang lain buat PAU Khas dan EGM, dia pun sebok nak buat EGM juga! "Orang lain ada sofa baru, dia pun nak sofa baru", orang lain ada rumah baru, dia pun nak rumah baru". Macam-macamlah dia ni. Macam ada agenda yang tersembunyi sahaja? Kononnya dia pernah dalam "dilemma" sama ada nak tegur atau tidak ketika kepimpinan PAS di zaman Ustaz Asri menjadi Presiden PAS dulu.

Dah tu siap keluarkan nas hujah dari Al-Quran. Iyaaa..betullah tu. Sememangnya Islam itu mengalakkan teguran sesama individu. Rasulullah pun pernah ditegur Allah. apatah lagi Mursyidul Am PAS. Nik Aziz nak tegur Presiden PAS & Timbalannya sahaja ke? Musyidul Am PAS tu bukan Mursyidul Am Islam, Nik Aziz pun boleh ditegur! Mursyidul Am PAS bukan satu jawatan yang maksum! Sedar-sedarlah diri tu sikit. Bila orang tegur dia, dia tak nak terima. Tapi bila dia tegur orang, dia nak orang terima pulak! Apasal? Dia betul semua ke? Macamana la PAS boleh ambil Nik Aziz ni jadi Mursyidul Am PAS?

Atas rasional itulah Nik Aziz nak buat EGM PAS. Dengan alasan nak "godam" Hasan Ali? Atau mungkinkah Nik Aziz nak "tibai" Presiden PAS? Siapa tahu? Menurut khabar, Nik Aziz kini sedang "berguru" dengan Anwar tentang perihal "Dunia Politik"! Khabarnya Nik Aziz dok tuduh ramai pemimpin PAS sebagai "agen UMNO". Antara "Orang Yang Kena Tuduh" (OKT) oleh Mursyidul Am PAS ni ialah Hadi Awang, Nasaruddin, Hasan Ali, Mustapha Ali, Harun Taib, Taib Azammuddin, dan ramai lagi. Sedap mulut je Nik Aziz "tibai" PAS Terengganu di bawah Hadi Awang. Siap dibandingkan pula Hadi Awang dengan kepimpinan Azizan Razak kat Kedah. Ada apa-apa agenda ke?

Kata Nik Aziz, dia risau dengan "key player" PAS. Risau dengan agenda PAS dok rapat dengan UMNO. Takut dengan bayang-bayang sendiri. Maklumlah, sebelum ini dialah yang paling kuat menentang hubungan baik dan gabungan PAS-UMNO. Namun ramai pulak pemimpin-pemimpin kananv PAS yang menyokong gagasan "bersahabat dengan UMNO" ni. Itulah yang buat Nik Aziz risau. Sudahlah pengaruhnya semakin teruk merosot, Ramai pulak yang tak "sebulu" dengannya sekarang. Kononnya "siapa yang suka gabungan PAS-UMNO maka merekalah agen UMNO". Tapi Nik Aziz tak sedar pulak dia dah jadi "agen kafir harbi" dan sahabat kepada "agen yahudi alaf baru"!

Lantaklah Nik Aziz oiii..! Orang dah makin "boring" dengan sikap kamu. "Fatwa-fatwa" mengarut dan semakin mengelirukan dari Nik Aziz telah menyebabkan ramai yang memandang Nik Aziz sebagai "orang tua nyanyuk", satu gelaran yang pernah diberikannya kepada Tun Mahathir suatu masa dahulu. Dan kini Tun Mahathir semakin "popular" dan dihormati kawan dan lawan, sedangkan nama Nik Aziz sedang menjunam ke bawah semakin "busuk" di mata rakyat! Apa-apa ajelah Nik Aziz oiii..! Kita cuma berharap andaikata ditakdirkan diadakan EGM Muktamar PAS ini, bersidanglah sebaik mungkin mengikut acuan yang dikehendaki Islam. Belalah Islam, bangsa dan tanahair. Ingatlah bahawa PAS semakin terancam dengan "double standard" oleh PKR dan DAP. Islam, Melayu dan Tanahair pula sudah terancam akibat ancaman PKR dan DAP. Buktinya, keharmonian kaum di Malaysia sudah tercalar akibat hasutan Anwar dan DAP. Mahukah PAS terus bersekongkol dengan mereka lagi? Celik la matamu wahai PAS!

Rasanya PAS Parit Buntar juga perlu adakan EGM juga. Sebab apa saya cadangkan begitu...Pergi la tengok kat Simpang Petronas Parit Buntar. Terpampang satu pemidang tentang sambutan DAP...Cuba tengok wajah wajah kat pemidang tu...Ada gambar geng kafir Harbi ( Gambar YB Cina Kafir ) pastu ada gambar YB Yunus dan YB Mujahid. Yang menghairankan tiada pula gambar YB Cina Islam. Nampaknya desas desus yang mengatakan YB Mujahid dengan YB Cina Islam ni tak ngam betullah agaknya....Jom kita terjah....tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

No comments: