UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Thursday, October 8, 2009

Sedarlah Wahai Melayu

Keputusan pilihanraya lepas, apa yang saya nampak terutamanya orang Melayu tidak peka dengan isu-isu politik semasa. Tidak prihatin dan tidak ambik tahu pun siapa wakil rakyat mereka orang Melayu ke, Cina ke, Bangla ke, pelik sungguh sikap orang Melayu. Murah sungguh nilai dan maruah orang Melayu, hanya dengan sehelai kain pelikat, sekampit beras, dua tiga kilo gula dan kopi, yang nilai tak sampai RM100.00 dah boleh memberikan undi kepada bangsa lain. Pada halnya yang buat banyak harta dinegara ini adalah orang Cina sendiri. Kita sendiri pun dah tahu dengan sikap bangsa Cina yang pentingkan DIRI SENDIRI. Cuba kalau orang Melayu mintak tolong dari bangsa Cina, mereka kata TAK TAHU, TAK SENANG LAH. Cuba kalau kita tersesat dikawasan Cina, bagaimana reaksi orang Cina kalau kita mintak tolong tunjukan jalan?

Apakah bangsa melayu tak pernah melalui perkara yang seperti ini ? Bodoh dan Buta sungguh bangsa Melayu ini. Dah lah tak cerdik membaca isu-isu semasa pun kurang, bila kita cakap dia buat dek je. menghasut lah, perkauman lah,nak ISA lah, Orang Melayu dan pemimpin Melayu terlalu bagi MUKA dengan bangsa China, itu sebab mereka NAIK KEPALA. Kalau dinegara asing bangsa Cina tak ada peluang langsung nak naik dalam segi apa pun. Cuba lihat Indonesia sendiri, tapi di Malaysia ini kerana Melayu terlampau BODOH boleh kongsikuasa pada orang China untuk memerintah. Sebenarnya orang Cina itu lebih perkaumannya. Orang Cina tak akan undi calun MCA, dia akan undi calun China dari DAP. Mereka tidak akan tolong calun Melayu (kecuali tiada pilihan) mahupun calun China dari MCA. Tapi orang Melayu yang kurang cerdik ini boleh undi calun Cina atau India dikawasan majority Melayu.

Sebanyak 4 kerusi DUN negeri Perak yang dahulunya dikuasai oleh UMNO telah diberikan kepada MCA, MIC & PPP. Senang sungguh rundingan yang dibuat oleh UMNO, semudah itu mereka memberikan kerusi DUN yang majority kawasan tersebut adalah Melayu. Yang UMNO dok bising sangat adalah bagaimana nak menawan Kelantan dan Terengganu dari tangan pembangkang Melayu. Itu Pulau Pinang tu dah berapa tahun Cina memerintah? Apa jadi dengan nasib orang Melayu di Pulau Pinang ? Saya rasa tuan2 dan puan2 dah saksikan satu program didalam TV Malaysia ANTARA DUA DARJAT. Bagaimana nasib orang Melayu di Pulau Pinang?. Dipingirkan. Percaya lah tuan-tuan dan puan-puan, Setiap kerusi DUN mahupun Parlimen yang telah diberikan kepada MCA, MIC & PPP,DAP ,PKR Kafir tidak ada peluang langsung untuk MELAYU mendapatkanya kembali. Setaip kali pilihanraya umum mereka akan mendesak MELAYU untuk menambahkan kerusi mereka di DUN dan Parlimen., Percaya lah. lihat sendiri Pulau Pinang. Boleh tak MELAYU kembali memerintah Pulau Pinang ? Aku nak Tanya puak-puak melayu. Boleh tak? No way for melayu to get back Pulau Pinang. Jauh panggang dari api. Aku cabar orang Melayu , UMNO,PAS dan PKR Islam cuba dapatkan kembali Pulau Pinang dari tangan Cina? Kalau berani, kalau Melayu berani, MELAYU PENGECUT, TERHADAP BANGSA CHINA, TAPI NAK TUNJUK GANGSTAR ATAU GEDEBENG DENGAN BANGSA SENDIRI.


WAHAI ORANG MELAYU SEDAR LAH SIKIT , BUKA LAH MATA, DENGAR LAH SIKIT CAKAP ORANG JANGAN JADI BODOH SANGAT,LAMBAT LAUN NEGARA INI AKAN JATUH KETANGAN CINA DAN INDIA SEDIKIT DEMI SEDIKIT. KERANA PERBUATAN PEMIMPIN BANGSA MELAYU SENDIRI. SAUDARA PERCAYA ATAU TIDAK ITU TERPULANG LAH... TAPI KALAU ADA UMUR PANJANG KITA AKAN SAKSIKAN NANTI. BUKAN PENJAJAHAN ASING BAHKAN KITA DIJAJAH ORANG CINA DAN INDIA DINEGARA SENDIRI.

No comments: