UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Sunday, October 18, 2009

Rumah Terbuka - Siapa Lebih Popular?

Alhamdulillah...sedar tidak sedar dah sebulan kita berada dalam bulan Syawal.Puasa sebulan raya pun sebulan juga lah ye.Sepanjang bulan Syawal ni, sengkak perut dok pi rumah terbuka " open house ".Hampir semua rumah terbuka pemimpin Parit Buntar aku hadir.Kecuali rumah mantan Yb Titi Serong , itupun kerana tahun ni beliau mengambil sikap berjimat cermat , Almaklumlah dah tak jadi YB mana nak cekau duit buat rumah terbuka.Biar hidup bersedehana dari hidup berlagak tak tentu hala.Ukur baju dibadan sendiri.

YB Khalil Idham ( ADUN Titi Serong )



Majlis Rumah Terbuka diadakan di Pusat khidmat Wakil Rakyat , Taman Wawasan, sambutan sedrhana sesuai dengan imej parti yang menggalakkan hidup bersederhana.Ramai tetamu yang hadir dari pelbagai bangsa. Memang jelas sokongan pelbagai bangsa yang berjaya PAS perolehi.YB dari Pakatan Rakyat juga ramai yang hadir memberi sokongan.Yang Cina segak bergaya dengan Baju Melayunya, Yang Melayu pulak berbaju kemeja ( terbalik la pulak ).

* Komen sikit :- YB, Tahun depan janganlah jadikan Majlis Sambutan tu medan untuk menghentam orang lain. tak payahlah dok ceramah minta bubar DUN. YB kena jaga juga hati tetamu yang hadir. Tidak semua yang hadir dari Pakatan Rakyat. Tak tahula kalau Islam cara YB boleh menghentam/menyindir tetamu yang hadir.

Ahli Parlimen Parit Buntar Dr. Mujahid Yusuf Rawa



Rumah Terbuka Aidilfitri PAS Parit Buntar seperti tahun- tahun sebelumnya menarik kehadiran ribuan rakyat pelbagai kaum di Parit Buntar,malah kehadiran pada tahun ini melebihi pada tahun sebelumnya.

“Orang ramai datang bertali arus sejak jam 2.00 petang dan sehingga pukul 5.00 petang masih ramai yang berada di dewan. Makanan hampir tiada berbaki, cuma tinggal seredak”.Orang ramai yang datang ke majlis ini telah dihidangkan dengan lemang, nasi himpit, roti canai, cendol dan pelbagai jenis kueh raya.

Apa yang menariknya Majlis diselangseli dengan kuiz Asas Islam untuk kanak-kanak.

* Komen :- Majlis meriah tetapi sama dengan YB Khalil juga. Saya rasa tak perlulah diadakan ucapan pemimpim Pakatan Rakyat yang agak keterlaluan.

Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar

Suasana Rumah Terbuka DARS tahun ini agak sederhana dengan dimulakan dengan Majlis Tahlil.Ramai tetamu yang hadir bertali arus menikmati hidangan ala kampung yang penuh menyelerakan.Dato' pun nampak semakin ketara perubahan tubuh badan , mungkin akibat menanggung kesakitan.Insyaalah Dato' banyakkan berdoa dan beribadat,itulah cara untuk kita mendekati Allah SWT. Majlis kali ini amat ketara kehilangan tetamu dari kaum India dan Cina , mungkin kerana telah hilang sokongan dan kepercayaan pada BN.

* Komen :- Harap Dato' teruskanlah cara hidup bersederhana ni.UMNO dah semakin hilang sengatnya , buatlah sesuatu untuk kembalikan kepercayaan rakyat.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian : En. Mohd Salleh

Majlis diadakan diwaktu malam dimulai dengan Majlis Tahlil.Ramai tetamu dari pelbagai kaum hadir sejak awal lagi. Amat ketara kehadiran kaum Cina dari Tanjung Piandang dan Kuala Kurau, mungkin kerana En. Salleh pernah menjadi YB dikawasan mereka. tetapi yang amat menghairankan ialah tiada kelibat pimpinan wanita , puteri dan pemuda dan AJK UMNO Bahagian Parit Buntar. Mungkin kerana mereka sibuk dengan urusan masing-masing.


* Komen : kalau boleh janganlah diasingkan tempat VIP dengan orang lain. Apa salahnya tempat duduk diletakkan bersama dengan tetamu tetamu lain di bawah satu khemah. mungkin dah memang sikap En.Salleh ni yang agak "VIP".

YB Yunus ( ADUN Kuala Kurau )

Suasana Majlis agak sederhana. Ramai tetamu yang hadir , yang paling ketara ialah kehadiran masyarakat CIna yang terlalu ramai. ini menunjukkan sokongan masyarakat Cina yang dahulunya menyokong BN telah berpaling untuk menyokong Pakatan Rakyat.

-------------- Alhamdulillah tahun ni aku dapat melihat sendiri dan dapat hadir ke semua majlis ni. Terima Kasih atas jemputan. Secara kesimpulannya dapat aku menilai sendiri sokongan rakyat pada setiap pemimpin -------------------------------

No comments: