UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Monday, October 26, 2009

Renunglah UMNO Parit Buntar

Dalam nyanyuk-nyanyuk Tok Guru Nik Aziz menyarankan supaya diadakan EGM ni , ada betulnya juga . Kalau difikirkan secara mendalam ianya diadakan adalah bertujuan untuk membersihkan segala kekotoran yang ada dalam kepimpinan diperingkat tertinggi untuk menjamin Pas akan terus utuh dan kekal bersih.

Ianya bebeza dengan apa yang terjadi dalam umno yang sudah ketandusan pemimpin bersih dalam parti itu. Semakin kotor pemimpin yang ada dalam Umno makan semakin kuatlah sokongan yang mereka akan raih. Contoh terbaik ialah seperti pemimpin korup yang sewaktu dengan Mat Isa sama dengan pemimpin Parit Buntar

Adalah amat penting bagi Pas yang memperjuangkan Islam untuk memiliki pemimpin yang bersih sebagai persiapan awal bagi menghadapi pilihanraya umum yang akan datang. Sekiranya Pas masih memiliki pemimpin yang berkulit hijau tetapi isinya masih kuning merah, hasrat untuk menang besar dan mengekalkan kemenangan yang ada amat tipis.

Dengarlah cakap dan nasihat Nik Aziz tu supaya pembersihan yang total perlu dilakukan sekarang sebelum Pas dibersihkan secara total oleh BN dalam pilihanraya umum yang akan datang. Mana-mana penyakit yang agak kronik yang menysahkan parti tu eloklah diubati sekarang. Ia elok dibersihkan sekarang kerana kalau parti berada dalam suasa yang tidak sihat amat susah untuk nak berlawan nanti. Ada yang berpendapat bahawa masanya tidak sesuai sekarang. Kalau sekarang tak sesuai, nak tunggu nila lagi? Tunggu lepas kalah lagi baru nak ubah atau masih nak menunggu satu lagi sesi muhabalah bersama Umno?

Nik Aziz dah berjaya mempertahankan kemenangan Pas sudah beberapa penggal dan sudah tentu beliau mempunyai formulasinya tersendiri yang boleh dikongsi. Yang lain-lain tu hanya mampu menang sekali itu pun bukan kerana kekuatan Pas sendiri, tetapi kerana isu orang lain. Kemenangan terdahulu pun belum mampu ditebus lagi. Cuba-cubalah rendahkan sedikit ego tu dan belajarlah berubah untuk kemenangan rakyat. Insyaallah kememangan akan memihak kepada Pas nanti.

No comments: