UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Saturday, October 3, 2009

Sokong Chin Peng - Mau Undi Askar

Sebelum ini heboh satu negara apabila Tok Guru PAS sendiri menyatakan Chin Peng seorang nasionalis,Kesemua pemimpin PR mengangkat perjuangan komunis sebagai nasionalis,hanya semata mata mahu menutup sejarah yang UMNO sebagai pejuang dan merintis kemerdekaan.


Sokongan tidak berbelah bahagi kepada penganas komunis seperti Chin Peng telah menghalalkan perjuangan puak komunis ini sehingga melupakan pengorbanan pejuang pejuang melayu,anggota keselamatan dan rakyat yang terkorban akibat keganasan komunis.

Malah PR telah membuat satu usaha agar Chin Peng di benarkan kembali ke tanah air,usaha mereka juga ingin mengubah kotak pemikiran rakyat agar menerima Chin Peng seorang pejuang kemerdekaan.

Kenapa sekarang PAS mahu menagih undi perajurit? Kenapa PAS pentingkan undi Pos dari perajurit-perajurit yang rakan rakan mereka dibunuh oleh NASIONALIS KEBANGGAAN PAS - Chin Peng?

Sama-samalah kita renungkan........

No comments: