UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Wednesday, November 4, 2009

Apa Dah jadi Ni ?



Saya amat terperanjat dengan sikap dan cara yang diajar oleh kepimpinan PAS kepada pengikutnya apabila mengadakan Solat Hajat dengan kiblatya mengadap Dewan serta berlatar-belakang bangunan DAP yang terang lagi bersuluh menolak negara Islam. Mereka berdoa kepada Allah SWT agar menjatuhkan bala kepada sesama Islam, satu persoalan harus dijawab adakah Islam yang mengajar umatnya menanam sifat & sikap hasad dengki serta sembanyang dengan tidak mengadap kiblat?........Jelas PAS semakin SESAT.

Saya mula terfikir adakah mereka ini bersembahyang serta bedoa agar semua pemimpin & penyokong DAP untuk pergi ke syurga naik roket???, Mengapa saya menyatakan demikian kerana penyokong PAS ini bersembahyang berlatar-belakangkan bangunan DAP? Sudah tiada surau kah untuk bersembahyang?? Apa yang dilakukan oleh penyokong PAS ini amat-amat sangat menghina agama Islam??? sedarkah mereka bahawa pengikut DAP itu tidak pula bersembahyang????.

Saya ingin menyatakan kes sembahyang di hadapan bangunan DAP adalah dari tunjuk-ajar kepimpinan PAS sendiri...dan kepimpinan PAS harus bertanggungjawab penuh di atas penghinaan ini... Jika Perosak Rakyat (PR) ini memerintah Malaysia dewakampung amat yakin & percaya Agama Islam bukanlah menjadi tunjang kepada negara ini seperti yang termaktud dalam perlembagaan persekutuan perkara 3(1) AGAMA ISLAM ADALAH AGAMA PERSEKUTUAN DAN AGAMA LAIN BEBAS DIAMALKAN SECARA AMAN DAN DAMAI DALAM MANA-MANA BAHAGIAN PERSEKUTUAN.

No comments: