UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Sunday, November 1, 2009

Final Piala Malaysia

Tahniah Kealantan kerana berjaya ke Final Piala Malaysia.

Memang kena buku dengan ruas pada kali ini. Selama ini mereka beranggapan yang merekalah adalah penyokong yang paling samseng di Malaysia tetapi kali apabila mereka bertandang ke Perlis barulah mereka tahu yang langit tinggi ke rendah.

Menurut maklumat dari Berita Harian : Lebih 10 bas dan puluhan kenderaan lain milik penyokong Kelantan yang menyaksikan perlawanan separuh akhir kedua antara Kelantan dan Perlis di Stadium Utama Negeri, Kangar, malam tadi, rosak akibat tindakan liar sesetengah pihak yang didakwa dilakukan penyokong Perlis.

Terkejut saya tengok gelagat kedua - dua penyokong di TV3 malam ini. Itulah bangsa kita yang rata - ratanya Melayu. Yang paling memalukan ada penyokong yang bertindak liar itu memegang bendera PAS ( Parti Islam ). Mungkin itulah Islam yang dibanggakan oleh penyokong-penyokong Tok Guru di Kelantan. Insaflah wahai bangsaku janganlah berani sesama bangsa sendiri saja.

Suasana kibaran bendera hijau bulatan putih dan merah dapat dilihat. Sukan sewajarnya tidak boleh dikaitkan dengan politik tetapi pada waktu ini amat sukar untuk menyekat penyokong-penyokong bola sepak Kelantan khususnya yang juga terdiri dari penyokong tegar PAS untuk mengibarkan bendera negeri dan juga bendera parti.

Perlawanan Akhir Piala Malaysia menyaksikan perlawanan di antara negeri Tuan Guru Nik Aziz bertemu dengan Dato' Mohamad Hassan.KELANTAN negeri yang diperintah oleh PAS selama 20 tahun, kini mencipta rekod menjejakkan kaki ke Perlawanan Akhir Piala Malaysia setelah menewaskan Perlis malam tadi. Manakala, Negeri Sembilan yang terkenal dengan negeri `keUmnoannya' turut melangkah ke Perlawanan Akhir setelah berjaya menewaskan Terengganu pada malam yang sama. Tahniah kepada Kelantan dan Negeri Sembilan.

* Nasihat kepada penyong PAS ... cukuplah sekadar mewujudkan kelab Penyokong PAS untuk orang India menyokong PAS tetapi janganlah Puak PAS dok ikut perangai India yang suka buat rusuhan

No comments: