UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Friday, November 13, 2009

Dr Asri Tidak Perlu Berpolitik

SEJARAH ada bukti, seseorang yg dilhat mempunyai ilmu agama, kemahiran dlam soal hukum hakam bila menyertai parti poltik terutama sekali PAS, mereka akan turut sesat dalam idealogi parti itu.

Dalam soal ini ada unsur ugutan daripada Dr Asri. Mengapa beliau mengugut begini? Apa puncanya? Adakah sesuai seorang ulamak bertaraf Mufti seperti beliau mengeluarkan kenyataan seperti ini? Apa motifnya atas sekadar menagih simpati supaya dia dilihat begitu penting dalam arus perkembangan dakwah dlm negara kita ini?

Kalau benar Dr Asri berjiwa besar dan berlapang dada, dia kena anggap segala yg berlaku ke atasnya hari ini adalah satu ujian yg hanya sebesar hama kalau mahu dibandingkan dgn apa yg berlaku ke atas org lain. Dalam perjuangan dakwah, Dr Asri tidak boleh hilang nilai istiqamahnya..

No comments: