UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Monday, November 16, 2009

Melayu Perak Pengkhianat

Anak Kecil main api,
terbakar hatinya yang sepi,
Airmata darah,Bercampur keringat,
Bumi dipijak Milik Orang.

Semenjak kepercayaan dan kemarahan rakyat terhadap kepimpinan atasan termasuk peringkat Bahagian dan Negeri, semakin kerap kita mendengar cemuhan dan kejian yang dilemparkan akibat daripada isu-isu yang timbul dan membebankan rakyat bawahan. Rakyat kini terasa tidak dipedulikan lagi, terasa hak mereka tidak dilindungi, terasa mereka di anaktirikan oleh kepimpinan yang diamanahkan untuk membela mereka.

Kemarahan ini telah ditunjukkan pada PRU 12 yang lalu, dan akibat daripada itu pihak kepimpinan masih lagi tidak mengambil iktibar daripadanya. Mereka masih asyik dengan kedudukan pangkat, projek untuk mengenyangkan perut tanpa mendengar apa yang diperkatakan diperingkat akar umbi demi menjaga hati dan kedudukan pemimpin yang disokong.

Akhir-akhir ini penglibatan orang melayu didalam Parti Pembangkang semakin ketara pecahan ini sedikit sebanyak telah menyurangkan sokongan terhadap UMNO dan Barisan Nasional khasnya.

Persoalannya disini -adakah mereka telah membuang terus UMNO dan Barisan Nasional didalam hati mereka akibat daripada kepincangan dan isu dalaman yang tak pernah selesai.

Kepimpinan UMNO harus membuat perubahan drastik untuk menarik kembali kepercayaan dan keyakinan akar umbi terhadap UMNO dan barisan Nasional.

Perubahan ini perlu diperingkat tertinggi lagi sehingga ke peringkat bahagian, tiada alasan lagi bagi kepimpinan untuk menafikan lagi kepincangan ini.

Kini, melayu semakin berani mengkianati bangsa mereka sendiri, mereka begitu berani membuat keputusan yang memuaskan hati mereka tanpa memikirkan satu pemikiran jangka panjang serta akibat yang bakal ditanggung oleh generasi akan datang hasil dari perbuatan mereka. Banyak contoh yang telah kita lihat didalam dunia ini apabila sesabuah negara yang tidak aman akibat daripada ketidak seimbangan politik.

Disini saya berpesan kepada melayu yang telah terlanjur menyokong parti pembangkang-

Kembali lah kepada sokongan Melayu didalam parti. Ingatlah generasi akan datang akan menderita akibat daripada tindakan kita hari ini.

Baru baru ini didalam Malaysiakini melaporkan bahawa DAP perak berhasrat untuk meletakkan calun Melayu didalam pilihanraya ke13 nanti.

No comments: