UMNO tidak gemar menerima orang lain kedalam kumpulan mereka, mereka ibarat membahagi-bahagikan harta rampasan perang sesama mereka saja. UMNO lebih suka pintunya tertutup sedangkan parti yang satu lagi itu suka membuka pintunya seluas-luasnya kepada sesiapa saja.
"Mengkritik tidak bererti menentang, Memuji tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik"

Thursday, November 5, 2009

Laporan Kemajuan Pelajar SK UMNO Parit Buntaq

Bila dah dekat cuti sekolah ni.Teringat zaman sekolah dulu , masa ni sibukla dok bawak balik report kad nak tunjukkan kat ibubapa. banyakla komen yang terdapat kat report kad tu. Parit Buntaq juga ingin buat komen kat pemimpin pemimpin UMNO Parit Buntaq berdasarkan pendapat peribadi dan maklumat dari rakan - rakan.( Komen berdasarkan sekolah )

Dato Raman Suliman

Prestasi tahun ini akan menurun. Selalu tidak hadir sekolah bukan ponteng tetapi ada surat doktor.Setiap kali ada ujian atau peperiksaan selalu gagal walaupun ada guru-guru yang membantu bagi jawapan.Ketua Pengawas sekolah lantikan guru besar sebelum guru besar bersara

En. Salleh Desa

Prestasi pelajaran agak cemerlang , selalu dapat tempat yang terbaik dalam kelas kerana pandai bodek ustaz. Aktif dalam bidang lakonan dan banyak terlibat dalam aktiviti luar . Berpotensi untuk menjadi Ketua Pengawas kerana ketua pengawas yang ada selalu ponteng sekolah dan sakit sakit. Kurang pengaruh dikalangan rakan rakan .Mahir berbahasa Cina kerana mempunyai ramai kawan kawan Cina

En. Abu Bakar Mat Ali

Prestasi agak cemerlang kerana berkawan rapat dengan anak pengarah jabatan pelajaran.Kesihatan semakin memberangsangkan.Bersikap pemurah dan sering menolong rakan rakan dan pelajar dari sekolah lain. Pengaruh semakin berkembang dan mempunyai potensi menjadi ketua pengawas kalau ketua sempat menulis wasiat sebelum ditukarkan kesekolah lain. Mahir berbahasa Tamil kerana meminati filem tamil.

Abdullah Salleh

Ketua samseng di sekolah tetapi dilindungi oleh Ketua Pengawas. Suka melaga - lagakan rakan rakan.Selalu mengambil barang barang rakan rakan.lemah dalam subjek Bahasa Melayu dan Inggeris kerana berkawan dengan orang Indonesia

Suhaimi Hamid

Pendiam dan suka menyindiri. tidak gemar bergaul dengan rakan rakan kerana takut wang sekolah habis. Menjadi ketua kelas tetapi tidak dapat mengawal kelas.Mendapat pelindungan dari ketua samseng. Prestasi amat teruk . selalu gagal dalam ujian dan peperiksaan.lemah dalam subjek bahasa Inggeris .

.....sambung kemudian ....

No comments: